Eons of time I've been gestating
To take a form been hesitating

From the unmanifest this cosmic conception
On this earth a fantastic reception
And then one fateful August morn
From your being I was born
With tender love you nurtured a seed
To your own distress you paid no heed
Unmindful of any risk and danger
You decided upon this lonely stranger


 

 by michael jackson

Rainbows, clouds, the deep blue sky
Glittering birds that fly on high
Out of fragments you've made my whole
From the elements you fashioned my soul
Mother dear, you gave me life
Because of you, no struggle or strife
You gave me joy and position
Cared for me without condition
And if I ever change this world
It's from the emotions you've unfurl'd
Your compassion is so sweet and dear
Your finest feelings I can hear
I can sense your faintest notion
The wondrous magic of your love potion

And now that I have come so far
Met with every king and czar
Encountered every color and creed
Of every passion, every greed
I go back to that starry night
With not a fear for muscle or might
You taught me how to stand and fight
For every single wrong and right
Every day without a hold
I will treasure what you've mold
I will remember every kiss
Your sweet words I'll never miss
No matter where I go from here
You're in my heart, my mother dear
 

中文翻譯:

多少世紀以前我就醞釀要降生
卻因宇宙尚未顯明的計畫而遲疑
在這地球美妙的歡迎下
一個命定了的八月早晨
經由你而出生
帶著溫柔的愛你滋養了一粒種子
因為自身的憂煩你沒去注意
任何可能的冒險危難
你就要這個寂寞的小陌生人存在

彩虹、雲朵、蔚藍的天
吱喳的鳥高飛
從各種碎片你組合了我
從所有元素你塑造了我的靈魂
親愛的媽媽,你給了我生命
因為你,無須爭吵拼鬥
我有了喜樂和世間的位置
還有你不計條件的照顧
如果我能稍稍改變這個世界
那全是源自你所開示過我的情感
你的同情是那麼香甜珍貴
你最細微的感受我都能體會
我可以理解你最幽微的念頭
你愛中令人驚奇的神力

我既已走得如此遠
遠得見過每個英雄和君王
和各種色澤與信條的相會
每種激情,每種欲望
我重回到那星光璀璨之夜
絲毫不畏強權和暴力
你教育我如何屹立,如何戰鬥
為每件善惡
每一天,不需任何支撐
我會珍視所有你塑造的事物
我會記得你的每個親吻
你是我永不會錯過的甜言蜜語
不管我從這兒去了哪里
你都在我心中,我親愛的母親

 
 

arrow
arrow
    全站熱搜

    賴賴 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()